El passat pont es va fer a Maçanet de Cabrenys la primera jornada de
Formació de Cap (FOCA) d’aquest any. Set caps de Blanes van participar-hi per
aconseguir així, a part de formar-se en l’escoltisme i aprendre coses noves, el
títol de monitor o monitora en el
lleure.
Dijous a la nit ja eren a la casa de colònies on van conèixer els més de 30
participants del torn 1 d’aquest any, juntament amb els i les formadors i
formadores. Divendres al matí van rebre la ponència d’Estructura del Moviment,
per part de l’Anna Camacho, Comissària de Demarcació.
Seguidament, a mig matí van començar un raid per grups que acabava al dia
següent a les 8 del matí a la casa. Durant la caminada, els focaires duien un
Carnet de Raid, que va permetre conèixer-se més a ells mateixos i al seu grup,
els mateixos que duraran tota la formació.
Ponència "La funció del Cap" - Foto: Aina Maresma |
Quan van arribar a la casa un altre cop, van rebre la xerrada d’El Paper
del Cap. Allà tots van explicar per què eren caps, i què volia dir això per
ells. Els focaires afirmen que va ser una ponència enriquidora perquè van poder
veure que un cap no pot tenir tots els valors que tindria un cap perfecte, però
que dins l’equip d’una unitat tots es complementen.
Durant aquell dia van rebre més ponències: La Pedagogia del Projecte, Model
de Persona i Societat i La Llei Escolta i Els pilars de l’Escoltisme. Aquesta
última va ser productiva, ja que són coses de les quals en senten a parlar però
que no acaben de ser clares, i això va ajudar-los a entendre-les i a compartir
les diferents maneres de treballar els tres pilars (País, Educació per a l’Espiritualitat
i Persona), que tenen els diferents agrupaments.
Finalment, al dia següent van rebre la formació sobre el Dossier de
Campaments i Normativa. Els nois i noies van poder descobrir quins són els
requisits a nivell de títols que es demanen a cada unitat depenent dels nens i
nenes que hi hagi. També van poder veure quines coses poden fer i quines no a
nivell normatiu.
A part de la formació més teòrica, allò que afirmen que els va enriquir més
va ser els moments de relacionar-se entre ells i elles, tant amb focaires com
amb formadors i formadores. Van poder veure quina era la manera de fer de
diferents agrupaments, de diferents persones, van compartir experiències i van
poder aprendre coses per aportar als seus agrupaments.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada